MASHHAD SPORT

MASHHAD SPORT
تربیت بدنی جزءلاینفک تربیت عمومی است که جسم راوسیله قرارمی دهدتاروح به تعالی برسد

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 65
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

 
فوایدی از گوجه فرنگی
مصرف گوجه فرنگی به هضم غذا كمك می‌كند و با قلیایی كردن خون در درمان بیماری نقرس و روماتیسم مؤثر است.

 گوجه فرنگی؛ موثر در درمان روماتیسم
وزارت بهداشت اعلام كرد: مصرف گوجه فرنگی به هضم غذا كمك می‌كند و با قلیایی كردن خون در درمان بیماری نقرس و روماتیسم مؤثر است و مصرف مدام آن تا ۶۰ درصد احتمال بروز سرطان‌های دستگاه گوارش را كم می‌كند.

 

گوجه فرنگی حالت اسیدی خون را كاهش داده و باعث قلیایی شدن آن می‌شود و برای افرادی كه دچار بیماری نقرس هستند، بسیار مفید است.

رنگ قرمز گوجه فرنگی به علت وجود رنگدانه‌ گیاهی به نام لیكوپن است،گوجه فرنگی خام سرشار از ویتامین ث است اما رنگدانه‌های گیاهی آن كمتر از گوجه فرنگی‌های پخته هضم می‌شود، همچنین اضافه كردن چربی‌های مفید مانند روغن زیتون جذب لیكوپن را افزایش می‌دهد.

 گوجه فرنگی را هم به صورت خام و هم به صورت پخته در برنامه غذایی خود قرار داده تا هم ویتامین ث و هم از خواص بی شمار لیكوپن بهره‌مند شوند.

مطالعات نشان می‌دهد مصرف مداوم گوجه فرنگی، خطر ابتلا به سرطان پروستات را كاهش می‌دهد مطالعات نشان داده است افرادی كه در هفته 7 واحد یا بیشتر گوجه فرنگی مصرف می‌كنند، 60 درصد كمتر در معرض ابتلا به سرطان‌های مری، معده، دهان و روده بزرگ قرار می‌گیرند.

 با توجه به این‌كه خوردن سبزی‌های تازه و انواع میوه‌ها برای سلامتی و جلوگیری از چاقی مهم است، خوردن گوجه فرنگی به عنوان یك ماده غذایی با ارزش در رژیم غذایی روزانه یا هفتگی توصیه می‌شود.

 گوجه فرنگی، آووکادو و اسفناج دشمن سرطان هستند.

 گوجه فرنگی غیر از ویتامین C ، محتوی مقدار زیادی لیکوپن است. لیکوپن ماده ای است که خطر سرطان های پروستات و تخمدان را کم می کند.

علاوه بر این محصولات گوجه فرنگی از قبیل: رب گوجه فرنگی، سس گوجه فرنگی و کچاپ نیز ضد سرطان هستند.

 اسفناج دارای لوتئین ( lutein )، ویتامین های A ، C و E است. همه این مواد به عنوان آنتی اکسیدان شناخته شده اند. اسفناج از سرطان های کبد، ریه، سینه، تخمدان، روده بزرگ و پروستات جلوگیری می کند.

 آووکادو، پتاسیم بیشتری نسبت به موز دارد و همچنین منبع خوب بتاکاروتن و آنتی اکسیدان است. مصرف آووکادو برای درمان سرطان کبد و بیماری های کبدی مفید است.




نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 28 دی 1390برچسب:, توسط حسین سلطانی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک